2020-04-21 08:30Pressmeddelande

Pressmeddelande: Sommarens upplaga av Partille Cup ställs in

Sommarens upplaga av Partille Cup ställs in och kommer inte att äga rum som planerat 29 juni – 4 juli. Detta beslöts officiellt av Partille Cups ledning under måndagen den 20 april.

Partille Cup har kontakt med deltagande lag och andra intressenter och informerar dem om situationen.
– Vi har gjort en samlad bedömning av läget som påverkas av den pågående pandemin. Vi och våra deltagande lag har haft en stark önskan om att genomföra turneringen, även i ett mindre format än vanligt. Samtidigt har vi varit tydliga med att hälsa och säkerhet alltid är vår högsta prioritet. Med den information vi får om läget ser vi inte att läget kan garanteras vara tillräckligt förändrat i början av juli för att turneringen ska kunna genomföras, säger Fredrik Andersson, Generalsekreterare Partille Cup.

Partille Cup är världens största handbollsturnering med omkring 1200 deltagande lag med 23 000 deltagare från 50 länder.
– Det är mycket tråkigt att Partille Cup inte kan äga rum som planerat. Vi vet att tusentals ungdomar ser fram emot evenemanget varje år. Vi är världens största handbollsturnering och en mycket uppskattad mötesplats för unga människor från hela världen. Den typen av möten och upplevelser som vi möjliggör är viktiga för unga, och vi förstår den besvikelse som många känner nu när evenemanget ställs in. Partille Cup kommer tillbaks, och vi ser verkligen fram emot att kunna bjuda in världen till Göteborg igen.

Eventuella deltagaravgifter som betalats in återbetalas. Lag som har betalat anmälningsavgift har möjlighet att antingen få tillbaka den eller låta den gälla för kommande år - och på så sätt garantera sin plats.

För mer information, kontakta:
Fredrik Andersson, Generalsekreterare Partille Cup
fredrik@partillecup.com