2019-07-05 09:07Pressmeddelande

Dags för slutspel och finaler i Partille Cup

Efter tre dagars intensivt gruppspel, drog slutspelet i årets upplaga av Partille Cup i gång på fredagen.
Runt om på våra 76 planer belägna på Heden, Valhalla, Kviberg, Härlanda Park, Prioritet Serneke Arena, Ruddalen och i Scandinavium kommer det att vara tätt, spännande och intensivt när matcherna gäller allt, vinna eller försvinna.

I Partille Cup är det nio olika klasser för både tjejer och killar som nu går in i sitt slutskede. Matcherna i A-slutspelen och B-slutspelen äger rum på samtliga våra spelområden runt om i Göteborg.

I morgon lördag spelas dock samtliga finaler i både A- och B-slutspel på Heden Arena, planerna 1, 2, 3 och 5, där vi har plats för 7 000 åskådare.

I de två klasserna i parahandboll avgjordes finalerna redan på torsdagen och landslagsturneringen för killar födda 2002 eller senare, European Open Championship, ligger också före i schemat och där är det dags för final och placeringsmatcher redan under fredagen.  EOC-finalen avgörs i Scandinavium klockan 20.30 på fredagkvällen och bronsmatchen 18.30. Där står det redan klart att finalen kommer att spelas mellan Sverige, som leds av den förre storspelaren Tomas Axnér, och överraskningslaget Färöarna och bronsmatchen mellan Island och Ungern.

I morgon lördag är det sedan dags för medaljmatcher i Partille Cup. Då spelas såväl A- som B-finalerna på Heden Arena, med plats för 7 000 åskådare. Då ska det avgöras vilka 18 lag som får åka hem med The Golden Hand Trophy, medaljer och evig ära. Nytt sedan i fjol är att även de som förlorar semifinalen får ta emot ett tredjepris, en bronsmedalj.

Till finalspelet är ackreditering nödvändig för press som bevakar arrangemanget. Ackreditering sker till press@partillecup.com.
Samtliga matcher i A– och B-slutspelen livestreamas via partillecup.com.

A-finalerna spelas enligt följande:

• 09.00: Pojkar/flickor 10
  • 10.00: Pojkar/flickor 21
  • 11.00: Pojkar/flickor 11
  • 12.00: Pojkar/flickor 12
  • 13.00: Pojkar/flickor 13
  • 14.00: Pojkar/flickor 18
  • 15.00: Pojkar/flickor 16
  • 16.00: Pojkar/flickor 14
  • 17.00: Pojkar/flickor 15.

I kväll och i morgon förmiddag läggs hela spelprogrammet för lördagens finalspel i Partille Cup upp på vår hemsida, partillecup.com.