2019-07-03 10:31Pressmeddelande

Dags för All Star-match i Partille Cup

Klockan 18.00 imorgon torsdag 4 juli är det dags för årets All Star-match på Heden Arena, som har plats för 7 000 åskådare.
För tredje året i rad hoppas vi att den här supermatchen blir en av höjdpunkterna uder Partille Cup.
I laguppställningen återfinns idel tunga namn. Precis som förra året väntas det bli storpublik.

Glenn Claesson hos Partille Cup är ansvarig för All Star-matchen. Han har fått hjälp av bland annat Emil Berggren och Andreas Stockenberg att få ihop stjärnorna till drabbningen.

Och visst har de har fått ihop en svårslagen målvaktsuppsättning bestående av mycket meriterade trion Mattias Andersson, Mikael Appelgren och Filippa Idéhn samt nye RIK-målvakten Adam Krantz.

Det är inte direkt några dussinspelare bland utespelarna heller. Svenska profilerna Jamina Roberts, Johanna Ahlm, Tobias Carlsson, Kristian Meijer, Emme Adebo, Tobias Albrechtson, Patrik Fahlgren, Michael Apelgren, Erik Fritzon, Emil Berggren, Magnus Wislander och Jonas Larholm är klara. Tillsammans har de otaliga SM-guld och landskamper och internationella framgångar på meritlistan.

De kompletteras sedan av Norges förbundskapten och före detta landslagsspelare Christian Berge, ungraren Adam Istvan och danskarna Claus Möller Jakobsen, som har spelat 121 landskamper och vann Champions League 2006, och Kent Ballegaard, som bland annat spelat för Århus och nu är tränare för Ventsyssel. Spelarna delas upp i två lag innan matchstart och speltiden är 2 x 20 minuter.

Ledare i All Star-matchen kommer Loui Sand, Johan Petersson, Hanna Fogelström, Andreas Stockenberg, Rustan Lundbäck och Linda Fyrebo att vara.

Landslagsspelaren Jamina Roberts tycker så klart att det ska bli kul att spela matchen.
– Jag har aldrig varit med tidigare och har inte spelat på konstgräs på flera år, så det ska bli spännande. Formen är nog inte så bra. Jag har inte spelat handboll på en månad. Men det finns ju de som har det värre, säger 29-åringen.

Välkomna till Heden Arena och se både nya och gamla idoler!