2019-12-13 12:48Nyheter

Samarbete med Handelshögskolan

Under det kommande året är Partille Cup – World of Handball ett av 30 utvalda “Partners för Tillväxt” till #matix vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Vi ser fram emot att utmanas och inspireras för att driva tillväxt med hjälp av den senaste forskningen!Student och företag matchas ihop av Handelshögskolan. Studentens roll är att tillämpa kunskaper och utvecklingsstudier i företaget. Studenten medverkar även strategiskt i företagets utvecklingsambitioner. Partille Cup har blivit matchade med Elin Jacobsson.

– Jag hoppas på att utveckla förmågan att arbeta strategiskt och att kunna bidra till strategisk utveckling på mitt partnerföretag under året och i arbetslivet efter examen. Jag hoppas på personlig utveckling genom att lära mig, utmanas och inspireras av klassen, kursledningen och Partille Cup, säger Elin.

– För Partille Cup är det här en fantastisk möjlighet och vi är väldigt glada över att vi har fått en matchning. Det bästa är att få in en person som kan ifrågasätta, komma med nya idéer och sätta fingret på utmaningar man kanske inte sett innan, säger Fredrik Andersson, Generalsekreterare för evenemanget.

Vill ni läsa mer om Matix så kan ni göra det här: