2019-03-01 13:00Nyheter

Jubileumsinvigningen flyttar till Liseberg

Partille Cup firar 50:e turneringen med rekordmånga deltagare. Det är så många att Scandinavium inte längre räcker till för att husera invigningen. Därför flyttas invigningen till Lisebergs stora scen.

Om invigningen har varit unik tidigare är det inget emot vad den kommer att vara i år. Med en sommarhimmel över alla åskådare kommer vi få, förutom musik och underhållning, avnjuta häpnadsväckande fyrverkerier. Havet av alla deltagarna som i takt vajar sina händer i luften när nationslagen i ”The Parad Of Nations” äntrar scen kommer skapa oförglömliga minnen.

Datum: Tisdag 2 juli
Showtid: Start 20:30 (förprogram från 20:00)
Biljetter: Entré till Liseberg.

Partille Cup is the world's largest and most international handball tournament for young people and is one of Sweden's largest annual events. The tournament is played every summer in Gothenburg and annually more than 20,000 players participate in over 1,400 teams from around 50 different nations from all over the world. Since the start, over half a million players have participated and every year not only new stars are born, but also many cross-border and lifelong friendships between adults and children.